دیابت, مقالات

بهترین متخصص درمان زخم دیابتی

با توجه به پیشرفت علم و فناوری بخصوص در زمینه پزشکی، استفاده از آخرین متد برای درمان بیماری ها از جمله درمان  قطعی زخم دیابتی امری مهم است. زخم پای دیابتی زخمی حساس و فراگیر است به همین دلیل به مراقبت های ویژه ای نیاز دارد. چرا که در صورت کوتاهی در درمان و مراقبت ممکن است به عوارض شدیدی چون قطع عضو منجر شود.به همین دلیل نقش بهترین متخصص درمان زخم دیابتی، نقشی پررنگ است.

شناختن ویژگی ها و شرایط یک متخصص و کلینیک درمان زخم خوب، موجب سهولت در انتخاب پزشک خوب و رسیدن به بهبودی سریع خواهد بود. از این رو در این مقاله سعی داریم به بحث در مورد خصوصیات بهترین متخصص درمان زخم دیابتی و بهترین کلینیک های درمان زخم پرداخته و در آخر یکی از همین کلینیک ها را معرفی کنیم. برای خواندن مقاله بهترین پزشک زخم دیابت کلیک کنید.

ٰبهترین متخصص درمان زخم دیابتی

وظایف و خصوصیات بهترین متخصص درمان زخم دیابتی

اولین و مهم ترین نکته ای که بهترین متخصص درمان زخم دیابتی باید بعد از معاینه و بررسی آزمایشات مربوطه به آن بپردازد، کنترل سطح قند خون در بیماران دیابتی می باشد. این کار در واقع مهم ترین کمک برای بیماران دیابتی محسوب میشود.

بهترین متخصص درمان زخم دیابتیکنترل سطح زخم، جلوگیری از عفونت و کنترل عفونت در صورت بروز آن نیز امری حیاتی است که به عهده متخصص میباشد. چرا که ورود عفونت به جریان خون و استخوان ممکن است زندگی بیمار را به خطر بیاندازد.

لایت تراپی، اوزون تراپی، پی آر پی، پانسمان، دبریدمان، تجویز دارو و… چند نمونه از درمان های زخم دیابتی هستند که نوع استفاده از آن ها با توجه به وضعیت پا و شدت زخم، از مهارت های بهترین متخصص درمان زخم دیابتی است.

در ادامه مواردی چون معاینه کامل پا، تشخیص پینه و بد شکلی های پا، تشخیص نوروپاتی، تشخیص فشار و برطرف نمودن آن از محیط زخم و تشخیص زود هنگام نیاز به جراحی و…. نیز بر عهده بهترین متخصص درمان زخم دیابتی میباشد.

لارو درمانی در درمان زخم های دیابتی

علاوه بر موارد بالا یکی از وضایف متخصصین، آموزش مراقبت و مدیریت زخم به بیمار و خانواده اوست. بهترین متخصص درمان زخم دیابتی باید در مورد مدیریت جبنه های روحی دوران بهبودی، اصلاحات سبک زندگی، چگونگی مراقبت از زخم و همچنین رفتن به سمت روش های خودمراقبتی، بیمار را بخوبی راهنمایی کند.

یک کلینیک خوب برای درمان زخم دیابتی دارای چه خصوصیاتی است؟

بهترین متخصص درمان زخم دیابتیزخم پای دیابتی نوعی زخم باز است که از شایع ترین عوارض دیابت محسوب میشود و معمولا به دلیل وجود نوروپاتی حسی در بیماران و به دنبال آن بی حس شدن اندام و عدم حس در محل زخم بوجود میاید.

از آنجائیکه رسیدگی به زخم دیابتی روندی چند تخصصی است، در کلینیک درمان زخم باید برای انجام بهتر این کار تیمی از متخصصین مختلف با همکاری همدیگر برنامه درمانی را طراحی کنند که این تیم معمولا شامل اعضایی چون:  پرستار، جراح عمومی،متخصص داخلی و عفونی، متخصص ارتوپد، متخصص قلب و عروق و متخصص تغذیه خواهد بود.

یک کلینیک درمان زخم خوب باید از بهترین متخصصین درمان زخم کمک بگیرد که بیماران بتوانند با مراجعه به آن به نتیجه مطلوبی دست یابند.

در صورت ایجاد زخم های دیابتی مواردی چون دارو درمانی، پانسمان، ارزیابی زخم، کنترل بافت پوست، جلوگیری و مراقبت از عفونت و… باید توسط متخصصین کلینیک کنترل شوند از این رو یکی دیگر از وضایف بهترین کلینیک درمان زخم، تکمیل تجهیزات و ایجاد زمینه های لازم برای انجام هرچه بهتر این اقدامات میباشد.

بهترین متخصص درمان زخم دیابتی

جمع بندی

در هنگام بروز علائم زخم دیابتی بهتر است از پزشکان یا پرستارانی که در زمینه مشکلات اندام های انتهایی بیماران دیابتی تجربه و مهارت کافی دارند، سوالات خود را بپرسید. این افراد با داشتن اطلاعات کافی میتوانند شما را در تشخیص زود هنگام و درمان به موقع بیماری یاری دهند.

یک مرکز درمان زخم یک مرجع عالی برای مراجعه بیماران می باشد. کلینیک زخم اهواز یکی از همین مراکز درمان زخم است که در آن گروهی از بهترین متخصصین درمان زخم پای دیابتی در خانه گرد هم آمده اند تا با ارائه جدیدترین روش های درمانی از زوایای مختلف به درمان زخم بپردازند ازجمله: تقویت گردش خون، کاهش درد و ایجاد محیطی برای بهبودی

از این رو بیماران با مراجعه به این مرکز میتوانند از درمان جامع، موثر و پیشرفته خود مطمئن شوند. 

(جهت تماس با کلینیک و رزرو نوبت، لطفا ابتدا برنامه کاری کلینیک و پزشکان را ملاحظه فرموده سپس اقدام به تماس و رزرو نوبت ویزیت و با تعیین وقت قبلی به کلینیک مراجعه فرمایید.)

مدیریت کلینیک : 09168403168
 تماس و نوبت دهی 1 : 09058131039
تماس و نوبت دهی 2 : 06133372066☎
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *