مقالات

بهترین پزشک زخم دیابت

بهترین پزشک زخم دیابت

بیماری دیابت چیست و انواع آن کدام است؟

بهترین پرشک دیابتدیابت : یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در حالت طبیعی، غذا در معده تبدیل به گلوکز یا قند خون می شود. برای انتخاب بهترین پزشک زخم دیابت با ما همراه باشید. قند از معده وارد جریان خون می شود. لوزالمعده (پانکراس) هورمون انسولین را ترشح می کند و این هورمون باعث می شود قند از جریان خون وارد سلول های بدن شود. در نتیجه مقدار قند خون در حد نرمال و متعادل باقی می ماند در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. دیابت دو نوع اصلی دارد. در دیابت نوع یک، تخریب سلول‌های بتا در پانکراس منجر به نقص تولید انسولین می‌شود و در نوع دو، مقاومت پیش رونده بدن به انسولین وجود دارد که در نهایت ممکن است به تخریب سلول‌های بتای پانکراس و نقص کامل تولید انسولین منجر شود. در دیابت نوع دو مشخص است که عوامل ژنتیکی، چاقی و کم‌تحرکی نقش مهمی در ابتلای فرد دارند. دیابت قندی نوعی بیماری است که در اثر افزایش غلظت گلوکز خون ایجاد می‌گردد که این افزایش گلوکز در اثر نبود انسولین در خون یا نقصان گیرنده‌های انسولین در سلولهای جذب کننده گلوکز، بوجود می‌آید. این بیماری حالت ارثی و اکتسابی دارد. این بیماری دیابت فامیلی بوده و حدود 2 درصد مردم در جهان به آن مبتلا هستند. در این بیماران افزایش گلوکز به قدری است که از آستانه کلیوی گذشته و لذا نمی‌تواند مجددا جذب گردد. بنابراین در ادرار قند (Glocosuria) مشاهده می‌گردد. افزایش فشار اسمزی در ادرار سبب افزایش دفع آب یا همان ادرار (Polyuria) شده است. در دیابت با اینکه مقدار گلوکز خون زیاد است، ولی ذخیره گلیکوژن کم شده، لیپیدها و پروتئینها می‌سوزند، لذا شخص دیابتی دائما احساس گرسنگی می‌کند و پرخور (Polyhagia) می‌باشد.

برای مشاوره با پزشکان مجرب ما با ما تماس بگیرید.

مدیریت کلینیک : 09168403168

انواع دیابت: دیابت وابسته به انسولین یا تیپ 1: دیابت تیپ 1 به علت تخریب سلول های تولید کننده انسولین (سلول های بتای پانکراس) تسط سیستم ایمنی رخ می دهد. افراد مبتلا به دیابت تیپ 1 تولید انسولین ندارند و باید با تزریق انسولین، قند خون خود را کنترل کنند. دیابت تیپ 1 اغلب در افراد با سن کمتر از 20 شروع می شود، اما ممکن است در هر سنی رخ دهد. دیابت ملیتوس یا تیپ2: بر خلاف افراد مبتلا به دیابت تیپ 1، افراد مبتلا به دیابت تیپ 2 انسولین تولید می کنند. با این حال، انسولینی که پانکراس آنها ترشح می کند یا کافی نیست و یا بدن نسبت به انسولین مقاوم است. هنگامی که انسولین کافی وجود ندارد و یا انسولین بطور مناسب در بدن استفاده نگردد، گلوکز نیز نمی تواند به سلول های بدن وارد و مصرف شود. دیابت تیپ 2 شایع ترین فرم دیابت است که نزدیک 18 میلیون آمریکایی را به خود مبتلا کرده است. علی رغم این که بسیاری از این موارد قابل پیشگیری است، عوارض دیابت برای بالغین، مانند نابینایی، قطع عضو غیر ضربه و نارسایی مزمن کلیه و نیاز به دیالیز همچنان بعنوان عامل اصلی پابرجاست. دیابت نوع 2 ممولا در افراد بالای 40 سال که اضافه وزن دارند رخ می دهد، اما می تواند در افرادی که اضافه وزن ندارند هم رخ دهد. گاهی اوقات، در کودکان و نوجوانان نیز به دلیل افزایش شیوع چاقی در آنها، دیابت تیپ 2 بروز می کند. برخی از افراد می توانند این نوع دیابت را با کنترل وزن، رژیم غذایی و ورزش منظم مدیریت کنند. برخی نیز ممکن است نیازمند استفاده از داروهایی باشند تا بدنشان از انسولین بهتر استفاده کند یا در نهایت مجبور به استفاده از انسولین تزریقی می باشند. پس شخص دیابتی دارای سه علامت پر خوری، عطش زیاد و تکرار ادرار می باشد. در این حالت به علت اینکه لیپیدها در بتا- اکسیداسیون تجزیه می شوند، سرانجام استیل کوآنزیم A به مقدار زیاد حاصل می نمایند. این ترکیب در سنتز اجسام ستونی وارد شده و اجسام ستونی در خون و ادرار دیده می شوند. کاتیونها همراه ترشح آنیونی اجسام ستونی، خنثی و از محیط خارج شده و در نتیجه یک ستواسیدوز حاصل می شود و بیمار به حالت اغما و مرگ می رود. اغلب سندورم های حاد دیابتی، در اثر نقصان انسولین بوده که آن را دیابت وابسته به انسولین گویند و با تجویز انسولین قابل کنترل می باشد.

مشاوره با بهترین دکتر زخم دیابت

اغلب افرادی که خود یا یکی از اعضای خانواده شان به دیابت دچار میشوند به طور دقیق نمیدانند که برای ادامه روند درمان باید به چه مختصصی مراجعه کنند. از آنجاییکه بیماری دیابت اغلب ناشی از مشکلات غده پانکراس در تولید انسولین مورد نیاز برای بدن میباشد باید برای درمان به متخصص غدد، متابولیسم و متخصص داخلی مراجعه کنید.افراد در زمان بیماری و یا پیشگیری از بیماری به دنبال بهترین پزشکان در تمام حوزه ها هستند. به طور حتم انتخاب بهترین پزشک از بین تعداد زیاد کار سختی است. پزشک بودن فقط یک شغل نیست، بلکه یک تعهد است. در برخورد با بیمارانی که از دستورالعمل ها پیروی نمی کنند، مجبور خواهید بود ساعات کاری طولانی، حوادث ناراحت کننده اطراف خود و ناامیدی ها را تحمل کنید. همه ما می دانیم که انتخاب مسیر شغلی مناسب چقدر دشوار است، به خصوص اگر می خواهید در کاری که انجام می دهید بهترین باشید. 

بهترین پزشک زخم دیابت

بهترین پزشک زخم دیابت علاوه بر مسلط بودن بر علم پزشکی باید فردی مجرب، دلسوز و متعهد باشد چرا که یک بیمار با هر بیماری که داشته باشد تحت تاثیر رفتار پزشک خود قرار میگیرد. یک پزشک خوب باید بتواند علم درمانی خود را برای همه افرادی که نیازمند کمک هستند بکار گیرد. در این مقاله سعی داریم شما را با ویژگی های بهترین پزشک زخم دیابت آشنا کنیم که در انتخاب یک پزشک خوب بی تاثیر نخواهد بود. این شاید اولین و ضروری ترین ویژگی یک پزشک باشد. اینگونه درباره اش فکر کنید که، اگر به خود و دیگران اهمیت ندهید، نمی توانید مراقبت های بهداشتی با کیفیتی را به بیماران خود ارائه دهید. تعدادی ویژگی وجود دارد که یک پزشک خوب را می سازد. مهارت های ارتباطی و نگرش مراقبتی دو مورد از مهمترین آنها هستند. با این حال، چیز دیگری نیز وجود دارد که باید در مورد آن فکر کنید، اینکه آیا شخصیت شما برای کار مناسب است یا خیر. به عنوان یک پزشک، با افراد مختلف از هر طبقه ارتباط برقرار خواهید کرد که هر کدام مشکلات و انتظارات منحصر به فرد خود را دارند. باتوجه به رشد روز افزون علوم مختلف در هر دوره از جمله فناوری های نوین پزشکی میتوان به روش های پذیرش نوین اشاره کرد که بهترین پزشک زخم دیابت باید با داشتن اطلاعات بروز از این روش ها جهت رفاه بیماران استفاده کند. در کلینیک زخم اهواز با پزشکان ما آشنا شوید. یکی از این روش ها سیستم های نوبت دهی و پذیرش بیمار است که از طریق سایت های اینترنتی در بستر فضای مجازی برای بیماران میسر شده است؛ در برخی از آنها لیستی از بهترین پزشکان به همراه آدرس و شماره تلفن قرار داده میشود که برای سهولت مراجعه بیماران روشی خیلی خوبی محسوب میشود.

  • توصیه ای که در این جا نیاز است تا به افراد مبتلا به این بیماری داده شود آن است که در اولین مرحله از این بیماری نیاز است که موارد پیشگیری از آن را در نظر داشته و آن ها رعایت نمایند زیرا همواره پیشگیری بهتر از درمان است و راهکاری ساده تر، معقول تر و کم هزینه تری است.
  • توصیه دوم آن است که در صورت بروز این بیماری و مشاهده نشانه های آن بایستی به سرعت اقدام کرده و بعد از آزمایش های لازم تحت مراقبت یک دکتر فوق تخصص دیابت باشید و طبق راهنمایی های وی شروع به درمان این بیماری دامن گستر باشید، توجه داشته باشید توصیه ها، راهنمایی ها و مشاوره های دکتر فوق تخصص دیابت را جدی بگیرید و در تایم های اعلام شده برای درمان خود مراجعه نمایید.
  • توصیه سوم هم آن است که در صورت بروز این بیماری با نوع 2 آن باید یک تفکر معقول را به کار گرفت و بدانید که مشاوره درست با دکتر فوق تخصص دیابت خوب می تواند شما را از حیطه مرگ نجات دهد و در صورتی که بیماری شما بسیار تشدید داشته باشد با راهکار های دیگری می توانید به زندگی خود ادامه دهید مشروط بر آنکه تمام جوانب را با دکتر فوق تخصص دیابت خود مطرح کرده باشید.

بهترین پزشک دیابت

 بهترین پزشک زخم دیابت چه ویژگی هایی دارد؟

یک پزشک متخصص زخم دیابت زمانی به عنوان بهترین پزشک دیابت به شمار میرود که با تخصص غدد آشنایی کامل داشته باشد و در این حوزه آموزش های لازم را گذرانده باشد. متخصص دیابت خوب برای انواع دیابت نوع1 و نوع2 علائمی را بصورت طبقه بندی معرفی میکند که هر کدام از آنها به گروه خود اختصاص دارد و نیاز است که برای درمان و پیشگیری از تشدید هر گروه اقدامات لازم انجام گیرد. از ویژگی های دیگر بهترین پزشک دیابت آن است که در راستای سلامت و توانمند سازی زنان و مادران به خصوص مادران باردار کوشا باشد زیرا زمانیکه جامعه انسانی برخوردار از زنان سالم و توانمند باشد، پیشرفت جامعه به سوی جامعه سلامت امکان پذیر خواهد بود. بهترین پزشک دیابت باید با استفاده از تکنیک ها و تکنولوژی های بروز دنیا به سرعت درمان بیمار کمک کند. نحوه ارتباط گیری پزشک با بیماران و داشتن اعتبار و ذهنیت مطلوب در میان عموم نیز از ویژگی های بهترین پزشک دیابت به شمار میرود. به عنوان یک متخصص سلامت، می دانید که توجه به جزئیات در ارائه مراقبت های بهداشتی حیاتی است. حتی در شلوغ ترین محیط، شما باید جزئیات گرا باشید تا مطمئن شوید که بیماران شما بهترین ها را دریافت می کنند. پزشکان برای تشخیص صحیح بیماران باید به جزئیات توجه کنند. آنها باید تفاوت بین علائم عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و آنفولانزا را بدانند تا داروی مناسب را تجویز کنند. همچنین پزشکان موظفند تغییرات جزئی در شرایط بیماران خود را یادداشت کنند، تا بتوانند هر گونه دارو یا درمان مورد نیاز را به درستی تنظیم کنند. هنگامی که این کار را انجام می دهید، حتی کوچکترین تغییرات در بیماران خود را راحت تر می بینید و بر اساس آن و به سرعت عمل می کنید. پزشک بودن اغلب به این معنی است که شما تصمیمات حیاتی می گیرید. مواقعی وجود خواهد داشت که از شما خواسته می شود تصمیم نهایی بگیرید، مانند انجام یا عدم انجام یک روش. گاهی اوقات تصمیم گیری می تواند دلهره آور باشد و زیردستان شما حتی ممکن است با شما مخالف باشند. بسیار مهم است که بتوانید موقعیت ها را به سرعت ارزیابی کنید و نظرات متفاوت اعضای تیم خود را در نظر بگیرید.اما این شما هستید که تصمیم نهایی را می گیرید . علاوه بر مهارت های بالای پزشکی، بهترین پزشک دیابت باید از اخلاق و منش بالایی برخوردار باشد و در روابط، خوشی ها و نا خوشی ها و تمامی امیدها و ترس ها احاطه داشته باشد تا در حوزه اخلاقی به شیوه مطلوب در ذهن افراد نقش بندد. در هر حوزه ای از سلامت باید تدابیری در نظر گرفته شود تا پزشک از ذهنیت مطلوبی در میان اقشار بهره مند باشد. یک متخصص دیابت خوب باید بتواند با بیمار رابطه صمیمی ایجاد کند و وقت کافی برای بیماران اختصاص دهد که بصورت منصفانه به حرف های بیمار گوش دهد تا بتواند برای بررسی های بعدی از آن استفاده کند. احترام به بیمار نشان از ادب و شخصیت فردی است که علم زیور آن است، بیمار با مشاهده احترام از سوی پزشک برای وقتی که تعیین کرده اند ارزش قائل میشود و برعکس با احساس بی احترامی و بی توجهی از سئی پزشک ممکن است از مراجعات بعدی خودداری کند. بهترین پزشک دیابت باید با فروتنی هر لحظه آماده یادگیری و افزایش علم باشد و سعی در بروز کردن اطلاعات خود برای افزایش رفاه بیماران داشته باشد.

بهترین پزشک دیابت

بهترین دکتر  دیابت در خصوص کنترل و تشخیص و درمان بیماری دیابت چه راهکار هایی را به افراد پیشنهاد می کند؟

برای شروع تشخیص، کنترل و درمان بیماری دیابت نیاز است که افراد برخی موارد را به طور جدی دنبال کرده و برای مقابله با این بیماری تصمیم نهایی خود را گرفته باشند، این افراد در اولین مراجعه خود به دکتر فوق تخصص دیابت باید به مشاوره با وی بپردازند. در مشاوره ای که افراد با دکتر فوق تخصص دیابت خواهند داشت موارد تشخیص، بررسی و کنترل این بیماری را باید تشریح نمایند، توصیه های دکتر فوق تخصص دیابت در این راستا بسیار است که باید همه را به درستی به مرحله اجرا در آورد، این مراحل عبارت هستند از:

  • اولین مرحله از مراحل پیشگیری و درمان بیماری قند مرحله پایش قند خون است، پایش قند خون در دو مرحله قابل انجام است، مرحله اول توسط خود بیماری و مرحله دوم توسط دکتر فوق تخصص دیابت پایش می شود. برای تشریح بیشتر می توان گفت در مرحله اول بیمار با انواع مختلفی از دستگاه های سنجش و پایش قند خود در منزل می تواند میزان قند خون بدن خود را اندازه گیری نموده و عدد گلوکز پلاسمای اندازه گیری شده را به دکتر فوق تخصص دیابت خود اعلام نماید با این کار میزان کنترل قند خون در مدت کوتاهی پایش و سنجش می شود. برای کنترل دراز مدت نیاز است تا پایش قند خون توسط دکتر فوق تخصص دیابت پایش شود، توجه داشته باشید تشخیص و کنترل بیماری قند توسط دکتر فوق تخصص دیابت با اعلام انجام آزمایش های هموگلوبین A1C توسط بیمار پیشنهاد می شود. نکته مهم آن است که تشخیص بیماری قند در دو مرحله توسط فرد و توسط دکتر فوق تخصص دیابت به عنوان دو  مکمل بر یکدیگر هستند و برای تشخیص دقیق بیماری قند بسیار ضروری است. دکتر فوق تخصص دیابت سعی دارد با دریافت نتایج پایش و سنجش مقادیر بتواند تشخیص درست خود را به فرد اعلام نماید و برای ادامه فرآیند درمانی تدابیر درست اندیشیده شود.
  • این مرحله یکی از مراحل حساس، حیاتی و درمانی بیماران مبتلا در زمان تزریق انسولین و یا بیمارانی که به طور طبیعی قند خون کنترل شده ای ندارد، به شمار می رود. در این زمان باید بیماران مذکور با دقت تمام و در زمان های اعلام شده از سوی دکتر فوق تخصص دیابت خود به کنترل بیماری خود بپردازند و نظارت خود را به صورت دقیق تر بیان نماید، این کنترل برای پیشبرد روند بهبود بیماری قند بسیار مؤثر است. نظارت در این مرحله نیاز به احساس مسئولیت بیشتری دارد و برای کنترل میزان قند خود باید قبل و دو ساعت بعد از صرف غذا انجام شود تا میزان هورمون انسولین در بدن بررسی و سنجش شود در آخر هم با انجام این امر، بیمار حس اعتماد به نفس زیادی در خود می بیند و بیش از قبل به درمان بیماری قند خود با همکاری دکتر فوق تخصص دیابت خواهد پرداخت.
  • در خصوص دستگاه سنجش قند خون باید گفت در ایران دستگاه های متعددی از این سنجش قند خون به صورت تولیدات داخلی و خارجی وجود دارد که می تواند برای کنترل بیماری قند خون استفاده شود. یکی از این دستگاه ها، دو بخش الکترونیکی دارد که نوار اندازه گیری قند خون یکی از بخش های آن است، نوار اندازه گیری قند خون به صورت یک بار مصرف بوده و در داخل خود دستگاه استفاده می شود. لازم به ذکر است که این دستگاه خاص برای انجام برنامه های تعیین شده در خود نیاز دارد که توسط فرد ماهر و متخصص دستگاه مذبور سنجش انجام گیرد، در غیر این صورت تشخیص این بیماری به طور دقیق امکان پذیر نخواهد بود، در واقع این دستگاه باید مورد تأیید وزارت بهداشت و آموزش پزشکی قرار گرفته باشد تا پایش انجام شده توسط آن استاندارد جلوه نماید. توجه داشته باشید سه مرحله مذکور برای تشخیص، کنترل و درمان بیماری قند بوده و می تواند کمک بسیار خوبی را به جامعه افراد دیابتی داشته باشد، از این رو توصیه می شود تا با مشورت دقیق با دکتر فوق تخصص دیابت خوب بتوانید به بهبود هر چه سریع تر بیماری خود اقدام نمایید و نتایج آن را نیز در خود مشاهده نمایید.

کلام آخر

در صورت بروز بیماری دیابت و نشانه های آن بایستی به سرعت اقدام کرده و تحت نظر بهترین پزشک زخم دیابت قرار بگیرید تا از ایجاد عوارض جدی در امان بمانید. امیدواریم مطالب این مقاله شما را در انتخاب بهترین پزشک دیابت یاری کرده و رسیدن به پاسخ سوالاتتان را آسانتر کند.  برای انتخاب پزشکانی مجرب و دلسوز که شما را به نتیجه ای مطلوب در کنترل و بهبود بیماری دیابت برسانند کلینیک زخم اهواز را پیشنهاد میکنیم، چرا که در این زمینه از متخصصین مجرب و فناوری های نوین برخوردار میباشد.

تلفن تماس: 06133372066

تلفن های همراه: 09168403168 | 09058131039

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *