رابطه بین عفونت استاف و دیابت

رابطه بین عفونت استاف و دیابت: محققان دریافتند که سموم موجود در باکتری استاف ممکن است باعث ابتلای افراد به بیماری دیابت شوند. در حالی که بسیاری از افراد ممکن است آن را درک نکنند، اما عفونت استاف یک نگرانی بسیار جدی در حوزه درمان زخم محسوب می شود. باکتری های استافیلوکوک اغلب در پوست بدن بدون ایجاد هیچ گونه صدمه ای به بدن، زندگی می کنند. با این حال، وقتی این باکتری بر روی لایه خارجی پوست وجود دارد، ممکن است از طریق یک بریدگی یا یک شکنندگی پوست ناشی از خشکی، وارد  بدن شده و باعث عفونت استاف شوند. عفونت استاف اگر تحت درمان قرار نگیرد می تواند به سپسیس منجر شود که باعث می شود فشار خون به شدت کاهش یابد و می تواند مهلک باشد.

در حال حاضر، تحقیقات جدیدی در رابطه با عفونت استاف نشان داده اند که نه تنها درمان زخم ها را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه کیفیت زندگی فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن آمریکایی میکروبیولوژی نشان داد که عفونت استاف ممکن است یکی از دلایل ابتلا به دیابت نوع 2 باشد. در ادامه با ما در مورد رابطه بین عفونت استاف و دیابت همراه باشید.

رابطه بین عفونت استاف و دیابت

مطالعه بیشتر : انواع سوختگی و درمان آن

عفونت استاف و دیابت: بررسی رابطه

این مطالعه که توسط میکروبیولوژیست ها از دانشگاه آیووا کالج پزشکی کارور انجام شده است، به دنبال کشف این ایده است که قرار گرفتن در معرض باکتری ها ممکن است بر شانس فرد در ابتلا به برخی از بیماری های مزمن تاثیر بگذارد. محققان با آزمایش این موضوع دریافتند که مقدار بالای سموم باعث ایجاد علائم مرتبط با دیابت می شود. از جمله مقاوت در برابر انسولین و عدم تحمل گلوکز و ایجاد التهاب.

برای بررسی این یافته ها، محققان به بیمارانی که از قبل به بیماری دیابت مبتلا بودند، مراجعه کردند. دانشمندان مقدار باکتری استاف و سم مرتبط با آن را در پوست چهار بیمار دیابتی اندازه گیری کردند . این تست ثانویه گمانه زنی محققان را تایید کرد: افراد مبتلا به دیابت سطوح بالایی از استاف را دارند که بر روی پوست آن ها زندگی می کند و این باکتری ها ممکن است دلیل اصلی این اختلال متابولیکی باشند. این کشفی است که پتانسیل تغییر روش درمانی متخصصان بالینی برای درمان پیش دیابت را دارد.

اقدامات پیشگیرانه ی جدید

این یافته ها می تواند منجر به رویکردهای جدید بالینی برای پیشگیری از دیابت شود، که به نوبه خود می تواند از میلیون ها قطع عضو جلوگیری کند که هرساله به خاطر ترکیب خطرناک زخم های وریدی و زخم های دیابتی اتفاق می افتد. محققان با استفاده از اطلاعات جدیدی اقدام به یافتن راه های جدید برای کاهش خطر ابتلا به دیابت از طریق کاهش باکتری استاف کرده اند. دانشمندان در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک واکسن علیه سوپر آنتی ژن هستند که به نوبه خود به جلوگیری از دیابت نوع 2 کمک خواهد کرد. یک اقدام پیشگیرانه دیگر، تولید یک ژل موضعی است که حاوی گلیسرول مونولورا است که باکتری استاف را می کشد. این ژل به طور مستقیم بر روی پوست اعمال می شود و باکتری ها را با تماس مستقیم از بین می برد.